Sayfalar

13 Haziran 2016 Pazartesi

Utanç Odası- Masumiyet & Chrysiida Dimoulidou

Merhabalar,

Yazarın ismini hiç duymadım açıkçası. Böyle olunca bazen insan bir ön yargıyla eline alıyor kitabı. Yurt dışında kitap 600 sayfalık tek kitap halinde satılmaktaymış. Türkiye'de ise kitap 2 bölüme ayrılmakta.

1. kitap :Masumiyet
2.kitap: İtiraf





Sayfa Sayısı:304
Yazar: Chrysiida Dimoulidou
Türü: Roman
Yayınevi : Pena Yayınları



Arka Kapaktan: 

Bir çocuk içinde art niyetsizliği,saf ruhu  taşır; birinin acısını ve kaygısını emmeye hazır küçük bir sünger gibidir. Bir çocuk, her olumsuz hareketi kendine çeken mıknatısa benzer. Başını okşaman,masum küçük gözlerine bakman,sana gülümsemesi için yeterlidir,o zaman tüm dünya onun olur... Bir çocuk evinin duvarlarından ve küçük köyünün sınırlarından öte başka hiçbir şeyi görmemişse neyi bilebilir?

Utanç Odası,Messinya'da küçük bir köyde zalim bir babanın ve zayıf bir annenin gölgesi altında yaşayan üç kız kardeşin hikayesi.




Gelelim yorumlarıma:

Kitabın başından neredeyse sonuna kadar olayı çözemiyorsunuz. Açıkçası ben tam çözemedim. Spoiler vermek istemem ama bir ara babası yok olduğu için acaba babalarını mı öldürdüler diye düşündüm ama şuan ikinci kitaba başladığım için asıl olayı öğrenmiş oldum.

 Bu 1. kitapta 3 kız kardeşin babaları gittikten sonraki hayatlarındaki değişimden daha çok bahsediliyor.İlk kitapta babaları gitmeden önce katı,kötü,sinirli kısacası kötü huylu bir karakter olduğunu anlayabilirsiniz. Anne ise ben açıkçası cahilliğine veriyorum tüm bunları;kocam ne derse o doğrudur. O döverse haklıdır. O kötü diyorsa kötüdür. O bilir o eder anlayışında olan bir kadın ''anne''.

Neyse ki 3 kızda evlenip dünyanın 3 ayrı kıt'asına giderler. Eski yaşantılarına göre burada oldukça huzurlular. Başlarda birbirleriyle iletişim halinde olmalarına rağmen sonra bu kopar. Ta kii köyden annelerinin hasta olduğu hatta ölmek üzere olduğu haberi gelene kadar.

Üç kız kardeş istemeseler de ev ile ilgili bazı evrakları da imzalamaları gerekeceği için köye annelerinin son günlerinde onu görmeye giderler. Her şey çok değişmiştir. Çocukluklarında ki o evin görüntüsüyle şuan ki evin arasında milyon fark vardır belkide..

Daha fazla yorum yapamıyorum çünkü bu kitapta daha çok kızların evlendikten sonraki yaşamları anlatılmış. Asıl olaylar ikinci kitapta desem yeridir.onu da bitirir bitirmez yorumlayacağım.

Yazarı bilmediğim için beğeneceğimden terettüt etmiştim ama anlatımı,dili gayet akıcıydı.
okumaya değer.

10/6

Okuyanlar var mı ?
Yorumlarınız benim için kıymetli..

Öpüldünüz.

Sevgiler..

1 yorum:

  1. Yazarın kitapları çok satanlar arasındaymış. Bende ilk defa Pena'nın gönderisi ile tanıştım. 1-2 güne okumaya başlayacağım. :)

    YanıtlaSil